Vesmírné ambice: Čína připravuje přistání lidské posádky na Měsíci

Druhou zemí, která vyšle lidskou posádku na povrch Měsíce, se zřejmě stane Čína

12.06.2017 - Stanislav Mihulka

Poslední dobou se objevují náznaky, že Čína chystá něco velkého. Podle nejčerstvějších informací připravuje tato nová vesmírná mocnost přistání pilotované mise na Měsíci, ke kterému by mělo dojít někdy kolem roku 2036.

Podobně jako tomu bylo u pilotovaných letů programu Apollo, budou i Číňané zřejmě spoléhat na let v kosmické lodi se samostatným lunárním modulem. Zatím je toho známo jen velmi málo a není jasné, jak daleko už pokročily přípravy ambiciózního programu. Čína ale v poslední době několikrát předvedla, že dovede své kosmické plány úspěšně dotáhnout do konce.

Tchajkonauté na Měsíci?

Během příštích pěti let Čína chce uskutečnit čtyři pilotované lety. V roce 2019 by také rádi zprovoznili na oběžné dráze trvalou Čínskou vesmírnou základnu (CSS). Tchajkonauté tam budou létat na tři až šest měsíců a budou se věnovat především vědeckému výzkumu.

TIP: Čína chce do roku 2020 vyslat sondy na odvrácenou stranu Měsíce a na Mars

Pokud jde o Měsíc, Čína s ním má velké plány. A nejde jen o pilotované lety. Jednou z plánovaných misí je i přistání sondy na odvrácené straně Měsíce, což zatím nikdo neuskutečnil. Už letos zřejmě Čína vyšle sondu, která se vrátí se vzorky měsíčních hornin.

CNSA