Vesmírné snímky roku 2016 (3): Zatmění z vesmíru, hory na Marsu a fascinující hvězdy

30.12.2016 - Redakce Tajemství vesmíru

Prohlédněte si závěrečnou část výběru 30 nejlepších vesmírných snímků uplynulého roku…

Rok 2016 byl plný výjimečných objevů a snímků z vesmíru. Díky sondě Cassini jsme mohli spatřit prstence Saturnu v nové perspektivě, prohlédli jsme si doposud neviděná místa na Měsíci, nahlédli jsme do hlubin jedné z nejjasnějších galaxií. Díky astronautům z NASA, ESA, JAXA a dalších vesmírných agentur jsme spatřili obrazy, jaké jsme nikdy dřív neviděli. Prohlédněte si také první a druhou část našeho výběru nejlepších vesmírných fotografií uplynulého roku.

Země ve stínu Měsíce -<p>Uprostřed března měli obyvatelé Indonésie a dalších částí světa možnost pozorovat úplné zatmění Slunce. Jak ale zatmění Slunce vypadá při pohledu z hlubin vesmíru? Odpověď na tuto otázku přináší snímek kamery EPIC umístěné na družici DSCOVR.</p>

Země ve stínu Měsíce -

Modrá bublina v rozbouřeném kosmickém moři -<p>Toto mezihvězdné zjevení rozfoukané větrem z hmotné hvězdy připomíná planetu, ve skutečnosti jde ale o Bublinovou mlhovinu, známou také jako NGC 7635. Přes svůj křehký vzhled tato bublina, s průměrem 10 světelných let, nabízí důkazy velmi bouřlivých procesů. </p>

Modrá bublina v rozbouřeném kosmickém moři -

Návrat Antares po dvou letech -<p>Téměř přesně dva roky poté, co se start rakety Antares proměnil v ohnivé peklo, se tato raketa znovu postavila na startovací rampu. K ISS tentokrát úspěšně vynesla zásobovací loď Cygnus, společnosti Orbital ATK.</p>

Návrat Antares po dvou letech -

Půlnoční Londýn -<p>Tato zářící pavučina je ve skutečnosti půlnoční Londýn.</p>

Půlnoční Londýn -

Tato zářící pavučina je ve skutečnosti půlnoční Londýn.

Zářící hvězdná porodnice 30 Doradus -<p>Snímek Hubbleova teleskopu zachycuje mlhovinu Tarantule. Tato největší a nejkomplexnější hvězdotvorná oblast v celém galaktickém sousedství se nachází ve Velkém Magellanově mračnu. V pravé části snímku se nachází hvězdotvorná oblast 30 Doradus – domov mnoha největších, nejžhavějších a nejhmotnějších známých hvězd.</p>