Žížalí rekordman: Britský zahradník objevil na svém záhonu obří žížalu

03.01.2017 - Vilém Koubek

Britský farmář objevil na svém zeleninovém záhonku žížalího rekordmana, který zřejmě nemá na celé planetě konkurenci

Žížalí rekordman -<p>I obyčejná žížala obecná se může dostat do knihy rekordů, jako se to teď podařilo Davovi, který byl prohlášen za největší žížalu nalezenou ve Velké Británii.</p>
Žížalí rekordman -

Žížalího obra našel na své zahrádce Paul Rees z hrabství Cheshire: Na délku zvíře měřilo něco přes 40 centimetrů a vážilo 26 gramů. Rees se svým synem pojmenoval rekordmana Dave a pak jej předal londýnskému Natural History Museum, kde vědci následně naměřené hodnoty potvrdili.

Z Davea se tak stala nejen nejdelší známá žížala ve Velké Británii, ale také nejtěžší jedinec svého druhu na světě – exempláře nacházené v přírodě obvykle váží třikrát méně. Fotografie živočicha následně dobyly internet, kde si gigant získal mnoho fanoušků. K jejich velkému rozhořčení se pak objevila zpráva, že byla žížala usmrcena kvůli vědeckým účelům a proměnila se v exponát ve zmíněném muzeu.