Airbus, Rolls-Royce a Siemens staví hybridní elektrický letoun

01.12.2017 - Stanislav Mihulka

Prototyp evropského elektrického dopravního letounu má vzlétnout už v roce 2020

E-Fan X - Ve vzduchu by se měl v dohledné době objevit hybridní elektrický E-Fan X
E-Fan X - Ve vzduchu by se měl v dohledné době objevit hybridní elektrický E-Fan X

Reklama

V dnešní době už sice existují elektrické letouny, vesměs ale jde o malé a experimentální modely. Společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens nyní spojily své síly, aby vytvořily elektrické letadlo, které bude velké a praktické.

Společně vyvíjejí hybridní elektrický demonstrační letoun, který nese označení E-Fan X. Je založený na testovací platformě BAE Systems 146 a měl by se dostat do vzduchu někdy v roce 2020.

TIP: Letadlo od kosmické agentury: NASA vyvíjí elektrický stroj X-57

Hybridní elektrické letouny jsou velmi atraktivní jak pro inženýry, tak i pro ochránce životního prostředí a vůbec příznivce zelených technologií. Takové stroje by měly být levnější a snadnější na údržbu, a zároveň budou produkovat mnohem méně emisí skleníkových plynů než klasická letadla.

  • Zdroj textu:

    Airbus

  • Zdroj fotografií: Airbus

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Mladý krab pobřežní v typicky zelené barvě

Věda
Historie
Vesmír

Welwitschie podivná je jediným rostlinným druhem svého rodu. Tato dvoudomá rostlina má většinou pouze dva protilehlé, stále dorůstající listy.

Příroda

Nebeská houpačka 

kategorie: Křídla | kde: Rakousko | autor: Philip Platzer

Každé dítě se chce houpat výš a ještě výš, až se nohama dotkne nebe. Marco Fürst to dotáhl nejdál, když se 1 500–2 000 metrů nad zemí zhoupl na stometrové lanové houpačce zavěšené na horkovzdušném balonu.

Revue

U rostlinných přípravků úřady nevyžadují před jejich uvedením na trh klinické testy účinnosti.

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907