Airbus, Rolls-Royce a Siemens staví hybridní elektrický letoun

01.12.2017 - Stanislav Mihulka

Prototyp evropského elektrického dopravního letounu má vzlétnout už v roce 2020

E-Fan X - Ve vzduchu by se měl v dohledné době objevit hybridní elektrický E-Fan X
E-Fan X - Ve vzduchu by se měl v dohledné době objevit hybridní elektrický E-Fan X

Reklama

V dnešní době už sice existují elektrické letouny, vesměs ale jde o malé a experimentální modely. Společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens nyní spojily své síly, aby vytvořily elektrické letadlo, které bude velké a praktické.

Společně vyvíjejí hybridní elektrický demonstrační letoun, který nese označení E-Fan X. Je založený na testovací platformě BAE Systems 146 a měl by se dostat do vzduchu někdy v roce 2020.

TIP: Letadlo od kosmické agentury: NASA vyvíjí elektrický stroj X-57

Hybridní elektrické letouny jsou velmi atraktivní jak pro inženýry, tak i pro ochránce životního prostředí a vůbec příznivce zelených technologií. Takové stroje by měly být levnější a snadnější na údržbu, a zároveň budou produkovat mnohem méně emisí skleníkových plynů než klasická letadla.

  • Zdroj textu:

    Airbus

  • Zdroj fotografií: Airbus

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Revue

Léčba alergie na arašídy zklidňuje imunitní systém a tlumí jeho přehnané reakce.

Věda

Diskuze o zřízení univerzity na Moravě provázely nacionální třenice

Historie

Molekulární mračna N159E (Motýlí mlhovina, vlevo) a N159W South (vpravo) ve Velkém Magellanově mračnu.

Vesmír

Hejno jespáků srostloprstých. V jeho středu panuje bezpečí a ptáci se mohou v klidu najíst. Vně stojící jedinci takový klid nemají.

Příroda

Hypersonický let bude extrémní, takže hypersonické letouny potřebují extrémně odolné materiály.

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907