Airbus, Rolls-Royce a Siemens staví hybridní elektrický letoun

01.12.2017 - Stanislav Mihulka

Prototyp evropského elektrického dopravního letounu má vzlétnout už v roce 2020

E-Fan X - Ve vzduchu by se měl v dohledné době objevit hybridní elektrický E-Fan X
E-Fan X - Ve vzduchu by se měl v dohledné době objevit hybridní elektrický E-Fan X

Reklama

V dnešní době už sice existují elektrické letouny, vesměs ale jde o malé a experimentální modely. Společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens nyní spojily své síly, aby vytvořily elektrické letadlo, které bude velké a praktické.

Společně vyvíjejí hybridní elektrický demonstrační letoun, který nese označení E-Fan X. Je založený na testovací platformě BAE Systems 146 a měl by se dostat do vzduchu někdy v roce 2020.

TIP: Letadlo od kosmické agentury: NASA vyvíjí elektrický stroj X-57

Hybridní elektrické letouny jsou velmi atraktivní jak pro inženýry, tak i pro ochránce životního prostředí a vůbec příznivce zelených technologií. Takové stroje by měly být levnější a snadnější na údržbu, a zároveň budou produkovat mnohem méně emisí skleníkových plynů než klasická letadla.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Airbus

  • Zdroj fotografií: Airbus

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Ze 144 sekvenovaných vzorků jich 45 – zhruba třetina – obsahovala žraločí DNA. Nejčastěji identifikovanými druhy byli žralok modrý, žralok hedvábný a žralok bělocípý. (foto: Shutterstock)

Zajímavosti

Podle bulharských matematiků je chování Sluneční soustavy je velice stabilní. Jsou proto přesvědčeni, že náš planetární systém vydrží nejméně 100 tisíc let. (ilustrace: NASACC BY-SA 4.0)

Vesmír

(foto: Pexels, cottonbro, CC0)

Reklama

Oficiální výsledky sčítání z roku 1921 nebyly přijaty příznivě příslušníky národnostních menšin. Napočítáno jich totiž bylo méně než v roce 1910. (foto: PixabayCC0)

Historie

Sověti nasadili tanky T-54 (na snímku) a T-55 také během okupace Československa v srpnu 1968. (foto: Wikimedia Commons, František DostálCC BY-SA 4.0)

Válka

Při užívání antibiotik je úmrtnost nakažených břišním tyfem zhruba 1-4 procenta, u neléčených pacientů vzrůstá až na 20 procent. (ilustrace: Shutterstock)

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907