Nečekaný pomocník: Virus podporující imunitu v boji proti rakovině jater

19.11.2016 - Stanislav Mihulka

Lékaři nalezli nečekaného spojence v boji s rakovinou jater, která má na svědomí téměř milion lidí ročně

Reovirus -<p>Částice reoviru, který dovede stimulovat lidský imunitní systém</p>
Reovirus -

Částice reoviru, který dovede stimulovat lidský imunitní systém

Reoviry vyvolávají běžné lehké infekce dýchacích cest s lehkým průběhem, hlavně u dětí. Vědci zjistili, že právě tento virus zesiluje imunitní odpověď na rakovinu jater a virový zánět jater, známý jako žloutenka typu C, který je v mnoha případech za rakovinu jater zodpovědný.

Naše imunita dokáže velké věci. Někdy je ale nutné ji popostrčit. Jak ukázaly experimenty na myších, v případě rakoviny jater a žloutenky typu C překvapivě zafungoval prakticky neškodný reovirus.

Podle vědců by tato terapie se zesílením imunity reovirem mohla být využita i proti jiným rakovinám, v nichž mají prsty viry, jako jsou například rakoviny krevních buněk, na nichž se podílí virus Epstein-Barrové.

TIP: Nebezpečí od krav? Kraví virus poprvé spojen s rakovinou prsu

Rakovina jater je třetí nejčastější příčinou úmrtí kvůli rakovině na světě. Má na svědomí téměř milion lidé ročně. Její léčba bývá velmi obtížná a pomoc od reoviru přijde jistě vhod.

IFL Science, Conversation