Bude horko? Ve 23. století by měla hladina CO2 přesáhnout stav doby dinosaurů

08.04.2017 - Stanislav Mihulka

Pokud nezvrátíme současný trend vývoje klimatu, mohlo by nám v příštích stoletích být pořádné vedro

Horká Země -<p>Pokud bude nadále stoupat hladina CO2 v atmosféře, bude horko</p>
Horká Země -

Pokud bude nadále stoupat hladina CO2 v atmosféře, bude horko

Když se na Zemi objevili první dinosauři, tak byla docela jiná, než je dnes. Před 200 miliony let, v období triasu, byla naše planeta suchá a horká. Klima na Zemi se v průběhu historie neustále mění.

Odborníci na základě nepřímých důkazů odhadují, že v triasu bylo v atmosféře asi 2 000 částic oxidu uhličitého z milionu (ppm). Dnes je to přitom i po veškeré lidské aktivitě přibližně 405 ppm.

Jaké bude počasí v roce 2250?

Nemusí to tak ale zůstat. Britští vědci přišli s tím, že pokud nějak nezasáhneme a ještě ke všemu spálíme veškerá dostupná fosilní paliva, tak by kolem roku 2250 mohla koncentrace oxidu uhličitého dosáhnout právě zmíněných 2 000 částic z milionu.

TIP: Potvrzeno nezávislými daty: Rok 2016 byl nejteplejším v historii

Dnes se můžeme jenom dohadovat, jak by takový svět vypadal. Můžeme si ale být téměř jistí, že by v něm bylo pořádné horko.

University of Southampton