Budou se astronauté po Marsu prohánět v podobném Batmobilu?

17.07.2017 - Martin Reichman

Futuristické vozítko, připomínající spíše dopravní prostředek komiksového superhrdiny než rover pro vesmírné astronauty, představili v návštěvnickém centru Kennedyho vesmírného střediska jeho tvůrci z designérského studia Parker Brothers Concepts. Dvou a půl tunový rover s šesticí více než metrových kol je napájen z baterií připojených na solární panely. Stroj by měl zvládnout rychlost okolo 6 až 10 kilometrů v hodině, především by si měl ale poradit se všemi nástrahami drsného povrchu rudé planety – od ostrých kamenů po písečné duny.

Koncept sice vznikl na základě zadání NASA, do vesmíru se ale téměř jistě nepodívá. Podle bývalého astronauta Jona McBride je určený především pro veřejnost a propagaci plánovaného projektu přistání lidské posádky na Marsu. Dost možná se ale řada prvků tohoto zajímavého konceptu objeví i ve finální verzi.

seeker.com