Kriminalistům by ve vyšetřování zločinů mohly pomáhat bakterie: Určí dobu smrti

23.12.2016 - Stanislav Mihulka

Z druhového složení společenstva bakterií mrtvého těla je možné odvodit, jak dlouho je zvíře nebo člověk po smrti

Lebky na pobřeží Beringova moře -<p>Vyšetřovatelům zločinů budou pomáhat bakterie</p>
Lebky na pobřeží Beringova moře -

Vyšetřovatelům zločinů budou pomáhat bakterie

Jak jistě každý ví, ve vyšetřování zločinu často hraje významnou roli určení doby smrti. V detektivních příbězích to vypadá docela jednoduše. V reálném životě to ale obvykle není tak snadné. Vyšetřovatelé dnes u mrtvého těla zkoumají známky rozkladu, a také přítomnost hmyzu. Takové určení doby smrti ale není zrovna moc přesné.

TIP: Nizozemským policistům pomáhá při vyšetřování rozšířená realita

Vědci přišli na to, že by vyšetřovatelům vražd mohly být prospěšné bakterie, které obývají mrtvé tělo, tedy takzvaný nekrobiom. Prozkoumali nekrobiomy z uší a nozder celkem 21 mrtvých zvířat, která umístili v různých prostředích. Když následně přečetli DNA těchto bakterií nekrobiomů, dokázali ze získaných údajů mohli sestavit model, podle kterého určili poměrně přesnou dobu umrtí zvířete.

Live Science, PLoS ONE