Co pomůže proti přemnoženému jmelí? Herbicidová puška!

Když je jmelí na stromě příliš, může ohrozit svého hostitele. V takovém případě přichází na řadu herbicidové pušky...

21.08.2016 - Stanislav Mihulka

Jmelí máme většinou spojené s klidnými vánočními svátky a nevnímáme ho jako něco nebezpečného. Jde ale o parazitickou rostlinu, která v případě přemnožení může svému hostiteli pořádně zatopit.

Různé druhy jmelí parazitují na stromech či keřích, kterým vysávají vodu se živinami, a také stíní jejich listy. Když se jmelí přemnoží, tak může hostitelskou dřevinu zabít.

Mexičtí vědci proto vyvinuli systém, s jehož pomocí lze proti jmelí účinně bojovat. Jeho klíčovým prvkem je zbraň, která je odvozená od pušky na paintball. Jenom namísto barvy vystřeluje až do výšky 25 metrů polymerové kapsule s biologickým herbicidem.

TIP: Evropská unie: Populární herbicid Roundup nevyvolává rakovinu

Použitý herbicid zabije jmelí, hostitelský strom nebo keř přitom ale neohrozí. V terénních testech se herbicidová puška proti jmelí osvědčila. Autoři technologie rovněž uvádějí, že puška nemusí rostliny zabíjet, ale naopak jim může pomoci vystřelením kapsulí s hnojivem nebo insekticidy.

New Atlas, Investigación y Desarrollo