Co přineslo hledání rádiových signálů mezihvězdného návštěvníka 'Oumuamua?

Odborníci na hledání mimozemských civilizací se zaměřili na záhadného mezihvězdného poutníka 'Oumuamua

07.12.2018 - Stanislav Mihulka

Ve Sluneční soustavě se stále ještě vzpamatováváme z průletu prvního známého návštěvníka z mezihvězdného prostoru. Objekt známý jako 'Oumuamua je nejspíš jenom zajímavým kosmickým balvanem, stejně ale dráždí fantazii a řada lidí si představuje, že by mohl nést nějaké mimozemské technologie.

Vědci institutu SETI, v jejichž popisu práce je hledat stopy po vesmírných civilizacích, se proto rozhodli prověřit, zda 'Oumuamua přeci jen nevysílá nějaké podezřelé signály v rádiové oblasti. Hledali jakékoli rádiové signály, které by potvrdily, že tento objekt je vybavený technologií, a že je tedy alespoň z části umělého původu.

Průzkum signálů objektu 'Oumuamua

Odborníci SETI pozorovali objekt 'Oumuamua pomocí soustavy radioteleskopů Allen Telescope Array (ATA), když byl od Země vzdálený asi 270 milionů kilometrů.

TIP: Nově objevená mezihvězdná planetka se nepodobá žádnému známému tělesu

Přes veškerou snahu a použití velmi citlivých přístrojů se badatelům nepodařilo najít žádné rádiové signály, které by potvrzovaly, že 'Oumuamua komunikuje s okolním vesmírem. Vědci SETI k tomu dodávají, že to ještě neznamená, že objekt 'Oumuamua není alespoň z části umělého původu. Jejich práce ale nebyla úplně marná. Během svých pozorování získali jako bonus cenná vědecká data, která přispějí k pochopení složení a struktury tohoto zajímavého objektu.

Sonda mimozemské civilizace?