Další zájemce o suborbitální lety: Exos Aerospace připravují první start

Za pár dní by měla ze Spaceportu America odstartovat opakovaně použitelná raketa SARGE

28.03.2018 - Stanislav Mihulka

Společnost Exos Aerospace zvládla klíčový test a získala tak licenci pro start rakety. První let jejich opakovaně použitelné suborbitální rakety (Suborbital Autonomous Rocket with GuidancE), čili SARGE, by se měl uskutečnit v dubnu.

V polovině března raketa SARGE úspěšně absolvovala test, při němž byla zavěšená na jeřábu. Test prověřil fungování pohonu rakety, naváděcích systémů a dalších klíčových součástí. Podle vedoucího operací Exos Aerospace Johna Quinna šlo všechno jako na drátku.

Pokud se nestane něco neočekávaného, na svůj první let by se měla raketa SARGE vydat 7. dubna. Start se uskuteční ze Spaceportu America v Novém Mexiku a raketa SARGE vyletí do výšky přes 80 kilometrů. V budoucnu by rakety SARGE měly vynášet náklad platících zákazníků.

TIP: Konkurence houstne: Švédsko se hlásí o místo na trhu se starty malých satelitů

Jedním z cílů prvního letu bude pro Exos Aerospace i to, aby se dostali do programu NASA Flight Opportunities, NASA v rámci tohoto programu posílá na suborbitální lety výzkumná zařízení. V současné době se na tomto programu podílejí například společnosti Blue Origin, UP Aerospace nebo Virgin Galactic.

Exos Aerospace