Reklama


Děsivá představa: Dělníky v Číně hlídají helmy, které umí číst jejich emoce

14.05.2018 - Stanislav Mihulka

Jakou má kdo náladu v práci? To už přestává být soukromou záležitostí


Reklama

Před pár dny vyšlo najevo, že některé čínské společnosti sledují své zaměstnance neuvěřitelným způsobem. V továrnách, ve vojenských zařízeních a v dopravě musejí lidé nosit helmy s EEG senzory.

Podle dostupných informací jde o projekt financovaný čínskou vládou, jehož cílem je sledovat emoce zaměstnanců a také zvyšovat jejich produktivitu práce. Pokud se šéf takového zaměstnance dozví, že jeho podřízený je v depresi, nervózní nebo naštvaný, může na situaci zareagovat.

TIP: Strana, vlast a národ: Čínská vize výchovy občanů budoucnosti

Pro mnoho lidí je takové sledování zaměstnanců velmi znepokojivé. Odborníci z MIT se ale domnívají, že taková technologie zřejmě nemůže být dostatečně spolehlivá. Alespoň prozatím. Jak je ale vidět, už i emoce zaměstnanců přestávají být soukromé.

  • Zdroj textu:

    IFL Science, MIT Technology Review

  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Tajemství slavné Dürerovy Růžencové slavnosti už dnes vlastně neexistuje, i když právě tento obraz je českému publiku nejpřístupnější: visí v Národní galerii.

Zajímavosti

Sonda Voyager 2 se již nachází v tzv. mezihvězdného prostoru. Aktuálně ji dělí od Země 120 AU. Její dvojče Voyager 1 se pohybuje ve vzdálenosti 150 AU.

Vesmír
Zajímavosti

Při lovu využívají lvíčci zlatí dlouhých prstů, jimiž snadno dosáhnou do nedostupných děr a skulin. Populace lvíčků zlatých přežívá v malé oblasti nedaleko brazilského Rio de Janeira.

Příroda

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907