Dívejte se do světla: Stárnoucí zrak může oživit červené světlo

03.07.2020 - Stanislav Mihulka

Pravidelná aplikace červeného světla o vlnové délce kolem 670 nanometrů zlepšuje stav sítnice u lidí vyššího věku

<p>Červené světlo pomáhá stárnoucím očím</p>

Červené světlo pomáhá stárnoucím očím

Zírání do světla se obvykle nepovažuje za dobrou radu. Podle nového výzkumu vedeného britskými odborníky University College London to naopak může být velmi prospěšné pro zrak, pokud jde o správné světlo a jen krátkou dobu, po kterou se člověk do takového světla dívá.

V dnešní době se většina lidí dožívá vysokého věku. Ten je ale bohužel doprovázený celou řadou změn ve fungování orgánů, které nebývají zrovna k lepšímu. V neposlední řadě se to týká zraku, který se lidem s postupujícím stářím nápadně zhoršuje. Například už zhruba od čtyřicátého roku života dochází k rychlému „stárnutí“ buněk sítnice, což snižuje kvalitu zraku.

TIP: Buněčná kouzla: Přeprogramování buněk sítnice může vyléčit vrozenou slepotu

Glen Jeffrey a jeho spolupracovníci zjistili, že tento přirozený proces je možné přinejmenším zpomalit pomocí viditelného světla o dlouhých vlnových délkách kolem 670 nanometrů, tedy takového, které má tmavě červenou barvu. Experiment Jeffreyho týmu potvrdil, že když se lidé dívají do takového světla 3 minuty denně, vede to k opětovnému oživení buněk sítnice a ke zlepšení kvality zraku.

Interesting Engineering