Dopisy z planety Země: Kolik stojí doručení psaní na Mars?

20.04.2016 - redakce 100+1

NASA nedávno vyčíslila, kolik by teoreticky stálo zaslání běžného dopisu na Mars

Odeslat psaní na rudou planetu by rozhodně nebylo levné: Za přesné vyčíslení ceny za tuto službu přitom vděčíme pětiletému Oliveru Giddingsovi z Británie. Ačkoliv většina dětí směruje každoročně svá vánoční přání Santovi na severní pól, zmíněný chlapec se nedávno rozhodl poslat svůj seznam rovnou na Mars. Rodiče záměr synka podpořili, a před britskou poštovní službou Royal Mail tak vyvstala zajímavá otázka: Kolik by vlastně doručení běžného psaní na rudou planetu stálo?

Úředníci dotaz konzultovali s americkou vesmírnou agenturou NASA a dostalo se jim odpovědi, která rodiče zvídavého chlapce zřejmě příliš nepotěšila: Za běžný dopis o hmotnosti 100 gramů by odesílatel zaplatil asi 18 tisíc dolarů, tedy v přepočtu zhruba 450 tisíc korun.