Drobný vakolev Microleo attenboroughi děsil obyvatele korun stromů

29.08.2016 - Stanislav Mihulka

Nově objevený dravý vačnatec získal jméno po slavném přírodovědci siru Davidu Attenboroughovi

Nově objevený třetihorní vakolev malých rozměrů Microleo attenboroughi se stal dalším z řady druhů, které nesou jméno populárního přírodovědce sira Davida Attenborougha.

Fosilní pozůstatky zatím jediného exempláře zajímavého mikrolva objevili v oblasti Riversleigh World Heritage Area severozápadního Queenslandu. Žil tam v bujných deštných pralesích asi před 18 miliony let, v období miocénu.

TIP: Whollydooleya: Dravý vačnatec, co terorizoval Austrálii před 5 miliony let

Microleo vážil pouhých 600 gramů a podle všeho byl postrachem drobných živočichů v korunách stromů – hmyzu, ještěrek nebo ptáků. Vše nasvědčuje tomu, že byl příbuzným hrůzu nahánějícího vakolva Thylacoleo carnifex, který byl podle odborníků možná ještě děsivějším predátorem nežli dnešní lvi, jimž se vyrovnal velikostí.

IFL Science, Palaeontologia Electronica