Elektrická multikoptéra Volocopter má za sebou první pilotovaný let

11.04.2016 - Stanislav Mihulka

Je to jako zázrak s 18 rotory. Pilotovat revoluční létající stroj je prý úchvatné


Reklama

Volocopter společnosti e-volo svým vzhledem a pohyby připomíná spíše mimozemskou technologii. Nejde ale o žádnou science-fiction.

Ve skutečnosti to je multikoptéra s 18 rotory na elektrický pohon, které pohání celkem 9 baterií. Stroj postavený z kompozitních vláken váží necelou půltunu a může letět rychlostí až 100 km/h.

Od představení veřejnosti v listopadu 2013 Volocopter absolvoval více než 100 testovacích letů bez lidské posádky. Před pár dny se s Volocopterem vznesl první pilot, Alexander Zosel z vedení společnosti e-volo.

TIP: V Maďarsku pracují na osobních trikoptérách

Volocopter se řídí jedním joystickem a podle Zosela je to naprosto kouzelný zážitek. Přes svůj netradiční vzhled by se Volocopter měl stát létající strojem pro širokou veřejnost. Když vše půjde podle plánu, tak by se první multikoptéry měly do dvou let objevit na trhu.

  • Zdroj textu:

    Gizmag, e-volo

  • Zdroj fotografií: e-volo

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Zleva sedí Apt, Wilcutt, Readdy, Akers, Walz, stojí Lucidová, Blaha.

Vesmír

Katedrála Sagrada Família je impozantní, i když zatím není dostavěná. Ve finále ji má zdobit 18 věží; dostavěných jich je ale zatím jen osm a nejvyšší z nich měří 112 metrů.

Zajímavosti

Autonomní uklízeč sněhu u osvětlení letištní dráhy

Věda

Ostrov Kubu se rozkládá uprostřed solných plání Makgadikgadi v Botswaně, nedaleko měst Orapa a Letlhakane. Celá oblast je chráněnou krajinnou oblastí a původními obyvateli regionu je dokonce považována za posvátnou.

Příroda

Snímek komety C/2019 Q4 Borisov, pořízený teleskopem Canada-France-Hawaii Telescope na Havaji

Vesmír

Pohřební koruna Přemysla Otakara II. Podobně mohla vypadat česká koruna za Přemyslovců

Historie

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907