Reklama


Evropská Gigafactory bude stát nejspíš v Německu

26.06.2018 - TeslaFan.cz | Magazín pro fanoušky vozů Tesla

Tesla expanduje a potřebuje nové výrobní prostory. I proto se poohlíží po nových pozemcích ve Spojených státech, Číně a také Evropě, kde jí pro novou Gigafactory padlo do oka Německo.


Reklama

Neustále se zvyšující výrobní tempo ve Freemontu, nově příchozí modely a stále rostoucí poptávka, to všechno jsou důvody, proč společnost Tesla hledá nejen v Evropě místa, kde by vybudovala novou Gigafactory.

Podle informací zveřejněných na portálu Teslafan.cz se Tesle v Evropě nejvíce zamlouvá Německo, přesněji příhraniční oblast s Francií, ale také zeměmi Beneluxu (Belgií, Nizozemskem a Lucemburskem). Musk to naznačil tento týden na svém twitterovém účtu.

Německo, země zaslíbená

Tesla má v plánu vybudovat vlastní výrobu na území Evropy již delší dobu. Náznaky na tento projekt se u společnosti objevují již od roku 2016, poté co společnost oznámila akvizici společnosti Grohman Engineering. Tato společnost nyní působí pod jménem Tesla Grohman Automation a má své sídlo v německém Prümu, což je velice strategické místo pro jakékoliv aktivity Tesly, které leží právě u hranic s Francií.

Pro Teslu by navíc neměl být problém uspokojit celoevropskou poptávku jedinou Gigafactory na území starého kontinentu. Pomůže jí s tím hlavně robotizace, která se procesu výroby zmocňuje čím dál tím více, a která společnosti zajistí rychlost a efektivitu výroby.

Rozhodnutí Tesly založit svou výrobu právě v německé příhraniční oblasti s Beneluxem a Francií není vůbec zcestné. Jak víme, tak v této oblasti již funguje prosperující automobilový průmysl, jelikož Bádensko-Württembersko je domovem některých automobilových matadorů, jakými jsou Mercedes-Benz, AMG, Porsche či Audi. Kromě toho je Bádensko-Württembersko třetí největší spolkovou zemí Německa. Zároveň se jedná o region s nejvyšším počtem elektromobilů v celém Německu, s čímž také souvisí nejhustší síť dobíjecích stanic v Německu. Zároveň se zde nachází několik velmi dobrých akademických institucí, které by mohly do budoucna poskytovat Tesle kvalitní zaměstnance.

Vhodná pozice pro Teslu i pro evropského zákazníka

Postavení evropské Gigafactory by mělo také pozitivní přínos pro zákazníky automobilky v evropském regionu. Evropská Gigafactory by mohla přinést evropským zákazníkům atraktivnější ceny svých vozů a zvýšit hustotu sítě elektromobilů po celé Evropě. Navíc příchod nové ryby do Evropského rybníku by mohl rozpohybovat i konkurenci k lepším a především inovativnějším projektům se zajímavější cenovkou.

Evropská Gigafactory tak může být vstupenkou Tesly na evropský trh s konkurenceschopnými vozy, co se ceny týče. Podle odhadů by se v Evropě nejvíce líbily především Model 3 a Model Y. Jak ovšem Elon Musk prohlásil během zveřejňování výsledků prvního čtvrtletí tohoto roku, nová Gigafactory, ať už v Číně nebo v Evropě, bude vyrábět všechny modely z palety společnosti.

Na evropskou Gigafactory si však budeme muset ještě chvilku počkat. Tesla se v současné době zaměřuje na Gigafactory v Číně, která by díky změnám v čínské jurisdikci, týkajících se zahraničních výrobců, měla patřit samotné společnosti. Čínská Gigafactory se bude soustředit především na výrobu nadcházejícího menšího crossoveru Model Y, do kterého začne Tesla investovat v druhé polovině tohoto roku.

Článek zveřejňujeme s laskavým svolením portálu TeslaFan.cz - magazínu pro fanoušky vozů Tesla.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Zrádce od Thermopyl

Píše se rok 480 př. n. l. a u Thermopyl se právě výhodná pozice řeckých obránců mění v mlýnek na maso. Mnohasettisícová armáda Peršanů pod vedením krále Xerxa totiž nenapochodovala do úzké soutěsky v jednom houfu (jak si představovali Sparťané), ale částečně ji obešla skalními pěšinami zezadu. Někdo jim musel dobře poradit! Obvinění padne na bývalého vojáka Epialtese z Trachisu. Důkazy však chybějí. Slavný řecký historik Hérodotos píše, že podezíráni byli i další dva lidé. „Ale jen na život hanebného Epialtese vypsali Řekové odměnu.“ Pravdou zůstává, že tuhle „zkratku přes hory“ hojně využívali při vzájemných přepadech jak Sparťané, tak i lid z Fókidy, který momentálně stál na straně perského krále Xerxa. Dá se tedy předpokládat, že o cestě do týlu nepřítele věděli už dávno i bez našeptávačů.

Zajímavosti

Pletení na prstech bylo snadné, a proto se těšili tkaničkáři menší úctě než tkalci

Historie

Mezi špičkovými senzory nebudou na lodi chybět sonary v ponorných kýlech, vlečené sonarové bóje, hydrofon pro poslech mořských živočichů a zařízení na odběr vzorků vzduchu, vody i mořského dna.

Zajímavosti

Osud vesmíru je stále nejasný

Vesmír

Příště možná poletí na letecké biopalivo

Věda

Tučňáci se poprvé pouští na moře a učí se samostatně lovit. U břehu na ně již čekají tuleni, pro které je mladý tučňák relativně snadnou kořistí

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907