Evropská Gigafactory bude stát nejspíš v Německu

26.06.2018 - TeslaFan.cz | Magazín pro fanoušky vozů Tesla

Tesla expanduje a potřebuje nové výrobní prostory. I proto se poohlíží po nových pozemcích ve Spojených státech, Číně a také Evropě, kde jí pro novou Gigafactory padlo do oka Německo.


Reklama

Neustále se zvyšující výrobní tempo ve Freemontu, nově příchozí modely a stále rostoucí poptávka, to všechno jsou důvody, proč společnost Tesla hledá nejen v Evropě místa, kde by vybudovala novou Gigafactory.

Podle informací zveřejněných na portálu Teslafan.cz se Tesle v Evropě nejvíce zamlouvá Německo, přesněji příhraniční oblast s Francií, ale také zeměmi Beneluxu (Belgií, Nizozemskem a Lucemburskem). Musk to naznačil tento týden na svém twitterovém účtu.

Německo, země zaslíbená

Tesla má v plánu vybudovat vlastní výrobu na území Evropy již delší dobu. Náznaky na tento projekt se u společnosti objevují již od roku 2016, poté co společnost oznámila akvizici společnosti Grohman Engineering. Tato společnost nyní působí pod jménem Tesla Grohman Automation a má své sídlo v německém Prümu, což je velice strategické místo pro jakékoliv aktivity Tesly, které leží právě u hranic s Francií.

Pro Teslu by navíc neměl být problém uspokojit celoevropskou poptávku jedinou Gigafactory na území starého kontinentu. Pomůže jí s tím hlavně robotizace, která se procesu výroby zmocňuje čím dál tím více, a která společnosti zajistí rychlost a efektivitu výroby.

Rozhodnutí Tesly založit svou výrobu právě v německé příhraniční oblasti s Beneluxem a Francií není vůbec zcestné. Jak víme, tak v této oblasti již funguje prosperující automobilový průmysl, jelikož Bádensko-Württembersko je domovem některých automobilových matadorů, jakými jsou Mercedes-Benz, AMG, Porsche či Audi. Kromě toho je Bádensko-Württembersko třetí největší spolkovou zemí Německa. Zároveň se jedná o region s nejvyšším počtem elektromobilů v celém Německu, s čímž také souvisí nejhustší síť dobíjecích stanic v Německu. Zároveň se zde nachází několik velmi dobrých akademických institucí, které by mohly do budoucna poskytovat Tesle kvalitní zaměstnance.

Vhodná pozice pro Teslu i pro evropského zákazníka

Postavení evropské Gigafactory by mělo také pozitivní přínos pro zákazníky automobilky v evropském regionu. Evropská Gigafactory by mohla přinést evropským zákazníkům atraktivnější ceny svých vozů a zvýšit hustotu sítě elektromobilů po celé Evropě. Navíc příchod nové ryby do Evropského rybníku by mohl rozpohybovat i konkurenci k lepším a především inovativnějším projektům se zajímavější cenovkou.

Evropská Gigafactory tak může být vstupenkou Tesly na evropský trh s konkurenceschopnými vozy, co se ceny týče. Podle odhadů by se v Evropě nejvíce líbily především Model 3 a Model Y. Jak ovšem Elon Musk prohlásil během zveřejňování výsledků prvního čtvrtletí tohoto roku, nová Gigafactory, ať už v Číně nebo v Evropě, bude vyrábět všechny modely z palety společnosti.

Na evropskou Gigafactory si však budeme muset ještě chvilku počkat. Tesla se v současné době zaměřuje na Gigafactory v Číně, která by díky změnám v čínské jurisdikci, týkajících se zahraničních výrobců, měla patřit samotné společnosti. Čínská Gigafactory se bude soustředit především na výrobu nadcházejícího menšího crossoveru Model Y, do kterého začne Tesla investovat v druhé polovině tohoto roku.

Článek zveřejňujeme s laskavým svolením portálu TeslaFan.cz - magazínu pro fanoušky vozů Tesla.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Stoupající hladiny způsobí ve městech škody, jejichž očekávaná výše dosáhne do konce století desítek trilionů korun.

Zajímavosti
Věda
Historie

Rekonstrukce hrubého vzhledu magnetického pole Slunce. Je zřejmé, že jde o velmi komplikovaný magnet

Vesmír

Menší obrázky ukazují, jak karty vidíme my, a větší, jak je vidí včely.

Zajímavosti

Příslušníci Local Defence Volunteers - konkrétně tito muži bojovali proti Němcům už v Belgii za Velké války

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907