Fantastický nález: Vědci našli v Austrálii stopy 21 druhů dinosaurů

29.03.2017 - Stanislav Mihulka

Na unikátním nalezišti se lze setkat s rekordním počtem různých druhů dinosauřích šlépějí

Stopy ve Walmadany -<p>V Západní Austrálii mají „australský jurský park“ plný dinosauřích stop</p>
Stopy ve Walmadany -

V Západní Austrálii mají „australský jurský park“ plný dinosauřích stop

V místě zvaném Walmadany, na poloostrově Dampier v Západní Austrálii, vědci objevili nejpestřejší naleziště dinosauřích stop na světě. Na 25 kilometrů dlouhém pobřežním pásu mysu James Price Point se nachází tisíce otisků dinosauřích stop. Celkem zde vědci identifikovali 21 různých stop, zastupující čtyři hlavní skupiny dinosaurů.

Stopy, které tam dinosauři zanechali na počátku období křídy před 140 až 127 miliony let, paleontologové zkoumali a dokumentovali po dobu pěti let. Využívali při tom moderní technologie, včetně dronů.

Dinosauří promenáda

Objevené stopy náležejí pěti různým druhům dravých dinosaurů, nejméně šesti druhům velkých býložravých sauropodů, čtyřem druhům býložravých ornitopodů, kteří se pohybovali po dvou, a šesti druhům obrněných dinosaurů.

TIP: Dinosauří diskotéka na ostrově Skye odhaluje život jurských dinosaurů

Unikátní lokalita byla v roce 2008 ohrožena projektem továrny na zpracování kapalného zemního plynu. Tlak veřejnosti ale vedl ke zrušení projektu a místo nálezu bylo vyhlášeno národním dědictvím.

The University of Queensland