Fly Elephant: Na veletrhu v Šanghaji vzbudila rozruch létající 3D tiskárna

04.03.2018 - Stanislav Mihulka

Popularitu dronů asi není nutné nijak zvlášť zdůrazňovat. A platí to i pro 3D tiskárny. Co kdybychom ale tyto dvě moderní technologie spojili dohromady?

<p>Drony létají a 3D tiskárny tisknou. Čínský Fly Elephant umí oboje.</p>

Drony létají a 3D tiskárny tisknou. Čínský Fly Elephant umí oboje.


Reklama

Přesně tohle udělal čínský výrobce 3D tiskáren DediBot. Před pár dny vzbudil rozruch na veletrhu TCT Asie v Šanghaji jejich dron Fly Elephant, čili Létající Slon, který je vlastně létající 3D tiskárnou. Jde o multikoptéru se šesti rotory, do které je možné přivádět materiál pro 3D tisk, a která je na druhém konci vybavená tryskou, schopnou svižně tisknout velké struktury.

TIP: Gigantická 3D tiskárna BigDelta vytiskne cenově dostupné domy z bláta

Díky přesné navigaci a svému softwaru je Fly Elephant schopný tisknout s přesností 0,1 milimetru. Podobné drony s 3D tiskem by se mohly dobře uplatnit ve stavebnictví a při stavbě rozmanitých konstrukcí. Díky schopnosti letu mohou takové 3D tiskárny vytvořit struktury unikátních tvarů, které by byly pro statické 3D tiskárny nedosažitelné.

Reklama

  • Zdroj textu:

    DediBot

  • Zdroj fotografií: DediBot

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907