Fosilie ze země mrazu: Paleontologové dobývají poklady Antarktidy

10.05.2016 - Stanislav Mihulka

Přivézt z Antarktidy fosilie není jenom tak. Nacházejí se tam ale zajímavé věci

Předtím, než Antarktidu pohltil led, tak to byl normální kontinent plný života. Z jeho fosilní historie ale zatím známe jenom velice málo. Donedávna to bylo jenom pár nálezů dinosaurů a jinak jenom mlži a podobné fosilie.

Nedávno se ale z Antarktidy vrátili paleontologové a přivezli s sebou hotový vědecký poklad. Souhrou příznivých okolností se jim povedlo nashromáždit více než tunu fosilií z období samotného závěru druhohor, před 71 až 67 miliony let. Většinu z fosilií představují druhy mělkého mořského dna.

TIP: V Arktidě odkryli zkamenělý prales

Mezi objevenými fosiliemi jsou nálezy mořských ještěrů plesiosaurů a mosasaurů a také dinosaurus, který je podle všeho novým druhem pro vědu. V Antarktidě nejspíš ještě objevíme hodně zajímavé věci.

IFL Science, University of Queensland