Genetika proti exkrementům: Londýn nasazuje testy DNA na líné pejskaře

23.01.2016 - Stanislav Mihulka

Genetické testy psích exkrementů by měly odhalit původce znečištění v londýnských ulicích

Někteří pejskaři mívají problém uklidit po svých miláčcích. V Londýně proto zahajují zkušební testování DNA ze psích exkrementů. Pomocí těchto testů bude možné přesně určit, čí pes je autorem dotyčného exkrementu.

Během tříměsíčního experimentu budou zaměstnanci londýnských čtvrtí Barking a Dagenham sbírat psí hromádky a vědci ze společnosti PooPrints z nich vytáhnou DNA, které porovnají se vzorky DNA v databázi.

Když se jim podaří odhalit majitele psa, a jde o první provinění, tak majiteli zašlou písemné varování. Při druhém prohřešku už majitel obdrží pokutu ve výši 150 liber, tedy téměř 5 a půl tisíce korun.

Zápis psů do databáze DNA je prozatím dobrovolný. Časem by ale mělo objevit nařízení, které to nařídí všem majitelům psů v oblasti. Projekt je první svého druhu ve Velké Británii, a všichni jsou zvědaví, jestli povede ke zlepšení životního prostředí Londýna.

• Zdroj fotografií: Christmas Junkie / Flickr