Hybridní Plimp Model J bude dopravní letadlo-vrtulníko-vzducholoď

Plimp má trup vzducholodě, křídla letadla a kolmý let vrtulníku

11.11.2018 - Stanislav Mihulka



Prostor nad našimi hlavami brázdí letadla, vrtulníky a po mnoha letech se opět ukazují i vzducholodě. Společnost Egan Airships vyvíjí pozoruhodné hybridní létající stroje Plimp, které kombinují prvky všech tří zmíněných dopravních prostředků. A počítá se i s přepravou pasažérů.

Jak Plimp funguje? Je to vlastně vzducholoď s kolmým startem a přistáním, která je ovšem vybavená dvěma křídly. Na každém křídle je elektrický motor s vrtulí. Když Plimp startuje, přistává, nebo se vznáší na jednom místě, jeho vrtule směřují vzhůru. Když ale Plimp letí z jednoho místa na druhé, sklopí vrtule, aby směřovaly dopředu, ve směru letu. Díky tomu může Plimp létat slušně rychle a efektivně. Pokud by Plimpu vypověděly službu motory, ladně se díky své konstrukci snese na zem, zhruba rychlostí 14 kilometrů za hodinu.

TIP: Hybridní vzducholoď Airlander 10 poprvé opustila hangár v Británii

Plimp Model J by měl mít délku 51,5 m a rozpětí křídel 18,5 m. Vzducholoď unese 10 osob, tedy 8 pasažérů a 2 členy posádky, anebo 907 kg nákladu. S hybridním plynovým/elektrickým pohonným systémem doletí 430 kilometrů maximální rychlostí 138 km/h nebo 515 kilometrů rychlostí 101 km/h. Na rozdíl od klasických vzducholodí Plimp nepotřebuje letiště a vzhledem k o něco větší hmotnosti je při startu a přistání stabilnější.

  • Zdroj textu

    Egan Airships

  • Zdroj fotografií

    Egan Airships


Další články v sekci