Jak mohly v krátké době zmizet dva druhy vlků? Mohou za to genetici

20.08.2016 - Stanislav Mihulka

Severoameričtí vlci neprožívají šťastné období. Zmizely dva ze tří druhů, i když přitom nezahynulo jediné zvíře

Není to tak dávno, co vlci žili po celé severní polokouli. V dnešní době je lidé zatlačili do těch nejméně osídlených míst. A ještě se ukazuje, že je v jejich druzích zmatek.

Zoologové nějakou dobu rozlišovali celkem tři druhy severoamerických vlků – vlka obecného (Canis lupus), vlka lesního (Canis lycaon) a vlka rudohnědého (Canis rufus). Jenže to už neplatí.

TIP: Překvapení mezi šelmami: Vlci jsou v řešení problémů lepší než psi

Podle nových genetických analýz vlastně žádný vlk lesní neexistuje. Vědci zjistili, že vlci lesní z jejich typické populace v ontarijské rezervaci Algonquin Provincial Park jsou všichni kříženci mezi vlkem obecným a kojotem (Canis latrans). Pěkně jedna polovina genomu vlk a druhá polovina kojot. A z podobných důvodů neexistuje ani vlk rudohnědý.

IFL Science / University of California Los Angeles