Jak si zapamatovat sny? Vezměte si před spaním vitamín B6

03.05.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Ve snu se může stát cokoliv</p>

Ve snu se může stát cokoliv

Kdo by si nechtěl pamatovat své sny? Většinou se ale ráno tak trochu vykouří z hlavy. Australští vědci nedávno zjistili, že jeden z vitamínů výrazně podporuje schopnost zapamatovat si sny. Rovněž doufají, že by pomocí tohoto vitamínu mohli vyvolávat lucidní snění, tedy stav, kdy si člověk uvědomí, že sní, a může sen ovládat.

Experiment se stovkou dobrovolníků ukázal, že takto na lidi účinkuje vitamín B6. Zajímavé bylo, že podávání B komplexu, tedy všech vitamínů skupiny B najednou, takové účinky na sny nemá. Vědci se domnívají, že některý z dalších vitamínů B funguje v tomto případě opačně než vitamín B6.

TIP: Jak na léčbu závažných popálenin? Receptem je vitamín D

Zatím není jasné, jak vlastně vitamín B6 na snění účinkuje. Pokud se potvrdí, že tento vitamín také podporuje stavy lucidního snění, mohlo by to pomoci v léčbě rozmanitých psychických potíží i při rehabilitaci po vážných fyzických zraněních.

University of Adelaide