Jakou barvu měli motýli, kteří žili před 200 miliony let? Čínští vědci našli odpověď

18.04.2018 - Stanislav Mihulka

Paleontologové dokázali nemožné - vyčetli barvu křídel motýla, který žil před 200 miliony let

<p>Rekonstrukce motýla z období jury</p>

Rekonstrukce motýla z období jury

Už jsme našli mnoho rozmanitých fosilií. Obvykle ale vlastně nevíme, jak původně vypadaly. Máme k dispozici otisky, v lepším případě trojrozměrné fosilie nebo kosti. Ale pokud jde o tvary nebo barvy, většinou tápeme.

Někdy mají paleontologové štěstí. Když je zbarvení tvořené nepatrnými strukturami na povrchu těla, existuje šance, že se zachová i ve fosiliích. Čínským vědcům se nedávno povedlo prozkoumat strukturní zbarvení motýlů, kteří žili v období jury, tedy před 200 miliony let.

TIP: Duhové kuře: Malý dinosaurus zřejmě lákal partnery na pestré peří

Po důkladném prozkoumání šupinek vědci dospěli k závěru, že dávní motýli se kovově leskli v odstínech purpurové, krémové, hnědé a žluté. Vědci si rovněž všimli, že uspořádání šupinek na křídlech zkoumaných jurských motýlů bylo prakticky stejné, jako je u dnešních motýlů.

Chinese Academy of Sciences, Science Advances