Jsme ve vesmíru sami? Nedozvíme se to dříve, než za 1 500 let

Na kontakt s mimozemskou civilizací prý se slušnou pravděpodobností dojde. Nebude to ale dříve než za 1 500 let

28.06.2016 - Stanislav Mihulka

Jsme ve ve vesmíru sami? Když už víme o miliardách galaxií plných planet jako je Země, je těžké uvěřit, že jsme ve vesmíru jediní. Jak ale říká slavný Fermiho paradox, i když je pravděpodobnost existence mimozemských civilizací vysoká, zatím nemáme žádný důkaz o jejich existenci.

Astronomové Cornellovy univerzity si dali dohromady známá fakta a dospěli k názoru, že přes naše snažení není pravděpodobné, že dojde ke kontaktu s mimozemskou civilizací během příštích 1 500 let.

Badatelé vzali v úvahu například vzdálenost, do které se zatím dostalo vysílání pozemských rádií a televizí. Šíří se rychlostí světla, takže i ty nejstarší signály urazily jen zhruba 80 světelných let. Podle odhadů by v takové vzdálenosti mělo být asi 3,5 tisíce planet podobných Zemi, ze kterých se nám zatím nikdo neozval.

TIP: Měli bychom aktivně hledat mimozemské civilizace, nebo se jich bát?

Odpověď od případných mimozemšťanů prý můžeme se slušnou pravděpodobností dostat, když se naše vysílání rádií a televizí dostane nejméně do poloviny Mléčné dráhy. Což bude asi za 1 500 let. Rozhodně bychom prý ale neměli přestat naslouchat signálům z vesmíru, abychom nepřeslechli něco důležitého.

Cornell University