Kapesní zařízení MolecuLight i:X odhalí nebezpečné bakterie v ráně

20.12.2017 - Stanislav Mihulka

Bakteriální infekce při hojení zranění nemusí být vidět pouhým okem. Nové zařízení ji ale najde

MolecuLight i:X - Na displeji MolecuLight i:X se bakterie zobrazí červeně

Bez ohledu na rezistenci vůči antibiotikům bývá s bakteriemi problém v tom, že v řadě případů nejsou vidět pouhým okem. Zní to jako samozřejmost, ale například pro lékaře, kteří kontrolují pacienty s chronickými zraněními, to představuje problém.

Nově by práci lékařů mohlo usnadnit zařízení MolecuLight i:X. Jde o kapesní přístroj s jednoduchým ovládáním, který dovede odhalit bakteriální infekci i v případě, že není na pohled patrná. Funguje tak, že vyfotí ránu nejprve ve viditelném světle a poté ji ve tmě ozáří neškodným ultrafialovým světlem. Pacienta se MolecuLight i:X nedotkne a nejsou nutná ani žádná barviva či kontrastní látky.

TIP: Inteligentní náplast, která světélkuje, když se do rány dostane infekce

Při osvětlení UV zářením se zdravá lidská kůže zbarví zeleně, zatímco bakteriální infekce světélkuje v červené barvě. Zařízení MolecuLight i:X také umožňuje detailně sledovat tvar a velikost zranění a z toho odvodit postup hojení v čase.

MolecuLight