Kontrola dronem: Hexakoptéra s tlakovými senzory ohlídá mrakodrapy

11.11.2019 - Stanislav Mihulka

Kontroly stěn mrakodrapů jsou zdlouhavé a nebezpečné. Drony by je měly zrychlit a zjednodušit

<p>Dron pro kontrolu mrakodrapů</p>

Dron pro kontrolu mrakodrapů


Reklama

Dnešní mrakodrapy bývají poseté sklem a dalšími materiály. Pokud by z takové výšky něco spadlo na zem, tak by nepochybně šlo život. Proto je velmi důležité kontrolovat, zda jsou skleněné panely a další objekty na povrchu mrakodrapů dobře zajištěné a nepoškozené. V současné době to dělají lidé a bývá to zdlouhavé a nebezpečné.

Tým čínských odborníků nedávno vyvinul prototyp autonomní hexakoptéry, která by měla zastat lidskou roli v kontrole povrchu mrakodrapů. Dron s šesti rotory je vybavený nápadným ramenem s tlakovými senzory, s jehož pomocí je možné kontrolovat stav skleněných panelů a dalších prvků na povrchu mrakodrapů.

TIP: Robotický elektrikář LineRanger ohlídá elektrické vedení

Před několika lety se objevili první roboti pro podobné kontroly a údržbu budov do výšky 20 pater, kteří jsou schopní šplhat po stěně těchto budov. Extrémně vysoké budovy jsou jasnou příležitostí pro létající drony, jako je právě zmíněná čínská hexaptéra. Tento dron by se měl v dohledné budoucnosti uplatnit nejen jako při údržbě budov, ale také infrastruktury nebo třeba při odběru vzorků pro vědecké účely.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907