Laser SETI: Vědci mají nový plán pro hledání mimozemských civilizací

19.07.2017 - Stanislav Mihulka

Pátrání po rádiových signálech E.T. vyznívá do ztracena. Vědci nově vyzkouší laserové paprsky

Laser SETI -<p>Najdeme mimozemšťany podle záblesků jejich laserů?</p>
Laser SETI -

Najdeme mimozemšťany podle záblesků jejich laserů?

Už dlouhá desetiletí se snažíme objevit mimozemské civilizace. Mléčná dráha je podle všeho plná planet vhodných pro život, takže by tu takové civilizace skutečně mohly být. Zatím ale veškeré snažení vyšlo naprázdno.

Odborníci ze slavného Institutu SETI, jehož posláním je pátrat po cizích civilizacích, to nevzdávají. Teď přicházejí s novou metodou pozorování, která by měla rozšířit naše možnosti hledání mimozemšťanů.

Jejich nový projekt nese jméno Laser SETI. Klíčovou součástí projektu je stavba prototypu teleskopu, který dokáže zachytit záblesky laserů civilizace z jiné planety. V současnosti probíhá kampaň na crowdfundingové platformě Indiegogo, která by měla přinést badatelům alespoň 100 tisíc dolarů (asi 2 miliony 260 tisíc Kč).

Prozradí se mimozemšťané lasery?

Odborníci v SETI se domnívají, že by cizí civilizace mohla vysílat laserové paprsky do okolního vesmíru neúmyslně nebo dokonce i záměrně, aby na sebe upoutala pozornost. Většina soudobých teleskopů takové záblesky nedokáže zachytit anebo jsou zaměřené jen na malý okrsek oblohy.

TIP: Záhadná hvězda KIC 8462852: Hejno komet, nebo mimozemšťané? Vědci pátrají dál

Pokud SETI uspěje ve svých plánech a sežene dostatečné finanční prostředky, které jim chronicky scházejí, hodlají po světě instalovat 100 až 120 speciálních teleskopů, které nejsou velké ani příliš drahé. S jejich pomocí zvládnou monitorovat celou noční oblohu.

SETI Institute