Meteorit na konci křídy nezabíjel jen dinosaury: Vyhynulo i 90 procent savců

21.06.2016 - Stanislav Mihulka

Savci přežili poslední masové vymírání na konci křídy jen o vlásek. A pak se zase rychle vzpamatovali

Když na konci křídy, závěrečného období druhohor dopadl v oblasti dnešního Chicxulubu desetikilometrový meteorit, tak způsobil masové vymírání, jedno z největších v dějinách Země.

Skoro každý dnes ví, že tehdy zmizeli poslední velcí dinosauři. Ale nebyli sami. Vědci teď v nové analýze fosilních nálezů tvrdí, že po dopadu meteoritu v Chicxulubu vyhynulo i 93 procent tehdejších druhů savců.

TIP: Dinosauři byli ztraceni dlouho předtím, než je zlikvidoval slavný meteorit

To je mnohem víc, než jsme si až doposud mysleli. Osud všech savců tehdy zřejmě visel na vlásku. Vědci ale také zjistili, že se savci dokázali z masového vymírání velmi rychle vzpamatovat a brzy se objevily nové druhy, které postupně osídlily planetu bez velkých dinosaurů.

IFL Science, Journal of Evolutionary Biology