Reklama


Místo hvězd reklama: Ruský startup chce na oběžné dráze zobrazovat reklamu

30.01.2019 - Martin Reichman

Ruský startup přišel s kontroverzním plánem, který rozlítil vědce i laickou veřejnost. Firma StartRocket by ráda proměnila oběžnou dráhu v obří reklamní plochu

<p>StartRocket hodlá do výšky 400 až 500 kilometrů vynést malé satelity s jejichž pomocí bude na noční obloze zobrazovat obří reklamy.</p>

StartRocket hodlá do výšky 400 až 500 kilometrů vynést malé satelity s jejichž pomocí bude na noční obloze zobrazovat obří reklamy.


Reklama

Plán firmy StartRocket spočívá ve vyslání několika miniaturních satelitů na nízkou oběžnou dráhu. Satelity by se poté seskupily do požadovaného tvaru a rozvinuly zhruba 9 metrů velkou reflexní fólii. O zbytek by se postaral sluneční svit, díky kterému by se na obloze rozzářil reklamní obrazec. Svou představu firma představila v propagačním videu, na kterém prezentuje například loga McDonald’s či KFC.

Místo hvězd reklama

Startup plánuje zahájení projektu na příští rok, v roce 2021 už by chtěl spustit kampaně. Cenu pro klienty zatím nechtějí Rusové specifikovat, věří však, že velké značky budou mít zájem.

Plán pochopitelně vzbudil vlnu nevole mezi vědci i laickou veřejností. Kritika směřuje především k faktu, že projekt nic hodnotného nepřináší. Odborníci se obávají že zářící reklama může omezovat možnosti pozorování vesmíru nebo ohrožovat leteckou dopravu. Poukazují také na skutečnost, že na nízké orbitě se vyskytuje již tak značné množství kosmického odpadu.

Nejde zdaleka o první pokus o využití oběžné dráhy jako reklamního prostoru. V loňském roce oznámil berlínský umělec Trevor Paglen svůj projekt „Orbital Reflector“. Podobný rozruch vzbudil před dvěma lety ruský projekt Maják. Ten na oběžnou dráhu zamířil loni v červenci. Kvůli technické závadě ale nedokázal dostát svému poslání a skončil tak jako vesmírný šrot na oběžné dráze Země.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Japonská sonda Hajabusa 2 u asteroidu Ryugu.

Vesmír

Diamantový kopeček

Black Diamond
podnik: Scoopi Café | cena: 18 407 Kč

Nejdražší kopeček zmrzliny vám naservírují v dubajském podniku Scoopi Café, a to aniž by pochutina předtím čekala v mrazáku – na počkání ji tam vyrábějí pomocí tekutého dusíku. Základ delikatesy, jež dostala jméno Black Diamond, tvoří vanilkové lusky dovezené z Madagaskaru. Jedinečnost dál dotváří nejdražší šafrán planety pěstovaný v Íránu a hoblinky černých lanýžů z italské oblasti Alba. Kopeček se sype vločkami 23karátového zlata a podává se v ručně vyrobené misce Versace a se stříbrnou lžičkou – obojí si přitom můžete nechat. 

Revue

Při ekologickém pohřbu vznikne hromada kvalitní zeminy, do které je možné zasadit strom, či jinak uctít mrtvého.

Věda
Historie

B-52 Stratofortress útočí na cíle ve Vietnamu

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907