Mléko vyrobené ze švábů: Výživnější a k nerozeznání od kravského

23.06.2018 - Vilém Koubek

Kravské mléko je drahé na výrobu a řada z nás ho navíc nedovede strávit. V budoucnu by jej proto mohlo nahradit mléko vyrobené ze švábů

Po světě momentálně pobíhá okolo 1,5 miliardy krav, jejichž produkce metanu se nesmazatelně podepisuje za zrychlujícím globálním oteplováním. Nechovají se přitom výhradně kvůli masu, ale také pro mléko. Hledání jeho dostupné alternativy je proto jednou ze zásadních otázek současnosti a odpověď by se podle všeho mohla skrývat v těle švábů.

TIP: Laktózová intolerance: Co je příčinou alergie na mléčné výrobky?

V jejich zažívacím ústrojí se nacházejí „mléčné“ krystaly, které jsou bohaté na aminokyseliny a proteiny. Dle indického Ústavu pro biologii kmenových buněk a regenerační medicínu je „krystalový“ nápoj dokonce výživnější než kterékoliv jiné mléko na Zemi, a chuťově je přitom nerozeznatelné od kravského.