Mocná síla? Vitamín C pomáhá bojovat proti rakovinám krve

21.08.2017 - Stanislav Mihulka

Injekce velkého množství vitamínu C zpomalují postup leukémie. Ukazují to experimenty na myších

Krev -<p>Rakoviny krve náležejí k těm záludným</p>
Krev -

Rakoviny krve náležejí k těm záludným

Vitamín C nezbytně potřebujeme k životu. A ve zvýšeném množství by nám mohl pomoct v boji se záludnými nádory krve, jak zjistili američtí vědci.

Řada typů rakoviny krve, včetně leukemií, obvykle zahrnuje mutaci v genu TET2. Produkt tohoto genu kontroluje dělení kmenových buněk při tvorbě nových krevních buněk. Když tenhle gen zmutuje, je to jako když se autu rozbijí brzdy. Buňky se pak nekontrolovaně množí, což vede ke vzniku rakoviny.

Když pokusné myši se zmutovaným genem TET2 dostaly injekce s velmi velkými dávkami vitamínu C, tak se u nich výrazně zpomalil rozvoj leukémie. Vitamín C totiž podporuje správnou funkci genu TET2.

TIP: Nečekaný pomocník: Virus podporující imunitu v boji proti rakovině jater

Jíst pomeranče ale nestačí. Pacient by jich musel sníst celý náklaďák a stejně by to nefungovalo. Případná léčba lidí bude muset vycházet z injekcí velkého množství vitamínu C přímo do krve.

New Scientist, Cell