Odvážné, nebo šílené? Mrakodrap zavěšený na asteroidu 50 000 km od Země

31.03.2017 - Martin Reichman

Rýsovací prkna architektů snesou takřka vše. Nejnovějším příspěvkem do galerie šílených a nikdy nerealizovaných projektů je i zavěšený orbitální mrakodrap

Architektonické studio Clouds Architecture Office představilo svou vizi mrakodrapu budoucnosti. Jejich vznášející se věž Analemma Tower by na rozdíl od běžných výškových staveb neměla oporu v zemi, ale byla by zavěšena na asteroidu vzdáleného 50 tisíc kilometrů od naší planety.

Vrchol vznášejícího se orbitálního mrakodrapu se má nacházel ve výšce 32 000 metrů nad povrchem Země a věž by se tak stala zdaleka nejvyšší budovou na světě. Tedy za předpokladu, že mrakodrap Analemma Tower zahrneme mezi stavby pozemské.

Plovoucí adresa

Zavěšená věž by se po obloze pohybovala rychlostí téměř 500 kilometrů v hodině a trasa vedoucí přes jižní a severní polokouli by protínala velká města světa -  New York, Dubaj, Panama City nebo třeba Havanu. Na konci každého dne by se opět vrátila do své výchozí pozice.

TIP: Utopie, nebo realita: Jakou máme šanci, že postavíme výtah na Měsíc?

Architekti předpokládají, že v budoucnosti nebudou operace s asteroidy ničím neobvyklým, takže by se tato vesmírná tělesa dala využít i k uchycení opravdu velkých budov. Podle Ostapa Rudakevyche, který je jedním z otců tohoto šíleného konceptu, by věž měla být vyrobena z lehkých a zároveň odolných materiálů – uhlíkových vláken a hliníku.

Budova samotná by byla plně soběstačná – energii by získávala prostřednictvím solárních panelů. Vodu by lidé žijící v Analemma Tower získávali z mraků a z deště. Chybět nemají místa pro zábavu, stravování, nakupování, kanceláře a ani sektor se zahradami a zelení. Cestování za pozemskou všedností by pak obstaraly osobní bezpilotní letouny.

CNN, cloudsao.com