Mráz v pekle: Na Merkuru je možná mnohem víc ledu, než jsme tušili

26.09.2017 - Stanislav Mihulka

Nejenom že je na severním pólu jinak pořádně rozpáleného Merkuru led. Nejspíš ho tam je docela hodně

Merkur -<p>Na severním pólu planety Merkur je led, možná spousta ledu</p>
Merkur -

Na severním pólu planety Merkur je led, možná spousta ledu

Sluneční soustava nás nepřestává překvapovat. Například jenom málokdo by hádal, že na rozpálené planetě Merkur bude vodní led. On tam přitom je a podle nového výzkumu ho tam může být ještě mnohem více, než jsme si mysleli.

Vědci americké Brownovy univerzity objevili tři nové oblasti na povrchu Merkuru, což jsou tři krátery u severního pólu planety, v nichž je spousta vodního ledu. Domnívají se, že na Merkuru může být ještě mnohem více ledu, protože uniká naší pozornost na řadě méně nápadných míst.

Led na severním pólu Merkuru

Merkur je ze všech planet Sluneční soustavy nejblíže Slunci. Během dne dosahuje teplota povrchu Merkuru teploty kolem 427 °C. Ač je to neuvěřitelné, přesto se tam najdou místa, například kolem severního pólu planety, kde se dlouhodobě udrží led.

TIP: Sonda Messenger: První a zatím poslední, která zevrubně zkoumala planetu Merkur

První důkazy o možné existenci ledu na pekelné planetě přinesly pozemní teleskopy, které odhalily oblasti s povrchem, který nápadně odráží záření. Jejich pozorování pak definitivně potvrdila americká sonda MESSENGER, která odhalila na severní pólu Merkuru zásoby vodního ledu.

Brown University, Geophysical Research Letters