Na silnice přijíždějí první autonomní elektrické náklaďáky

21.05.2019 - Stanislav Mihulka

Švédská společnost Einride vyslala na do zkušebního provozu svůj autonomní náklaďák bez kabiny

<p>T-pod během jízdy v prostoru zařízení společnosti DB Schenker</p>

T-pod během jízdy v prostoru zařízení společnosti DB Schenker


Reklama

Středa 15. května 2019 se stala milníkem v historii automobilové nákladní dopravy. Na veřejnou komunikaci se poprvé vydal autonomní nákladní automobil, který ani nemá kabinu pro řidiče. Byl to náklaďák T-pod švédské společnosti Einride, jehož světová premiéra na silnici se odehrála ve švédském Jönköpingu, u zařízení logistické společnosti DB Schenker, která bude tyto autonomní náklaďáky používat.

Nákladní automobil T-pod není možné přímo řídit, protože není vybavený pro lidskou posádku. Spoléhá na systém autonomního řízení, který zahrnuje kamery, radary, LiDARy a elektroniku od Nvidie. V případě potřeby může řízení T-podu převzít lidský operátor pomocí dálkového ovládání. T-pod má elektrický pohon s bateriemi. Na jedno nabití ujede 200 kilometrů a může se pohybovat maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu.

TIP: T-log je prvním autonomním, elektrickým a terénním náklaďákem

Náklaďák T-pod teď čeká každodenní testovací provoz v zařízení společnosti DB Schenker. Od švédských úřadů na to má povolení do 31. prosince 2020. Zavádění autonomní nákladní dopravy je podle představitelů společnosti Einride součástí úsilí o udržitelný dopravní systém, který by nezatěžoval životní prostředí tolik jako dnes.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Einride

  • Zdroj fotografií: Einride

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Smrt Julia Caesara, těsně před vznikem císařství

Věda

Záběr výbuchu z 16. července 1945 v Novém Mexiku – nechybělo ale zas tak moc, aby atomovou bombu sestrojilo i nacistické Německo. Ve výřezu první atomová bomba odpálená během testu Trinity. (foto: Shutterstock + Wikimedia Commons, Federální vláda Spojených států amerických, CC0)

Zajímavosti

Vytrženo z kontextu

The Furniture Lift | Leandro Erlich

Argentinský umělec Leandro Erlich si pro svou neotřelou instalaci zvolil náměstí ve francouzském Nantes. Přímo nad jeho střed do výšky zhruba deseti metrů umístil kus rohové budovy, k jejímuž oknu vede nábytkový výtah. Erlich si zakládá na realističnosti svých projektů, a výsek stavby se proto jeví velmi uvěřitelně: Nechybějí ani takové detaily jako cihly ve stěnách či prostory pod podlahou. Kus konstrukce vyrobený z ultralehkých materiálů přitom nedrží ve vzduchu žádná pomocná lana – jeho jedinou oporu představuje právě žebřík. (foto: Profimedia)

Revue

Sebereplikující se von Neumannovy sondy by mohly vydávat rádiové záření, které je schopen do veliké vzdálenosti detekovat radioteleskop FAST.

Vesmír

Plamének plotní běžně kvete od června do září, často se však s jeho květy potěšíme i v říjnu a výjimečně dokonce i počátkem listopadu. Plamének dokáže dokonale skrýt dřeviny i ploty, po nichž se pne.

Příroda

Portrét Perchty z Rožmberka, detail obrazu z 19. století, který se nachází na hradě Rožmberk.

Historie

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907