Na zdraví! Jedno silné pivo denně přispívá k obnově střevní mikroflóry

Cesta k fyzickému a duševnímu zdraví začíná u zdravé střevní mikroflóry. Tu podle vědců zase dokáže povzbudit sklenka silného piva denně

04.12.2019 - Stanislav Mihulka

Lidské tělo obsahuje zhruba stejný počet buněk jako bakterií – podle vědců z izraelského Weizmannova institutu je tento poměr dokonce lehce ve prospěch bakterií - 39 bilionů bakteriálních buněk vs. 30 bilionů lidských buněk. Není proto divu, že probiotická jídla, jako je korejské Kimiči, kysané zelí, kefíry a některé druhy jogurtů, jsou mezi lidmi vyznávajícími zdravé stravování velmi populární. Střevní mikrofóra je velice důležitá nejen pro fungování trávicí soustavy, ale i pro řadu dalších pochodů, které mají velký význam pro zdraví, jak fyzické, tak i duševní. Ostatně potvrzuje to i celá řada vědeckých studií. Pokud ale zelí a kefír není vaším šálkem kávy, máme pro vás dobrou zprávu – stejnou službu vaší střevní mikroflóře prokáže i sklenka silného piva denně.

Silnější piva některých značek (Hoegaarden, Westmalle Tripel a Echt Kriekenbier) podle nedávného výzkumu obsahují obzvláště velké množství užitečných bakterií, jimiž lze posílit střevní mikroflóru. Tato piva procházejí dvojí fermentací a při té druhé se používají kvasinky, jejichž produkty zlikvidují celou řadu nebezpečných bakterií. V pivu pak převládnou ty užitečné a mohou posílit armádu bakterií ve střevech.

TIP: Nové probiotické pivo posiluje imunitu a zlepšuje fungování střev

Autoři výzkumu ale jedním dechem dodávají, že v tomto případě je na místě uměřenost. Jedno silné pivo sice může vylepšit střevní mikroflóru, když jich ale následuje několik dalších, je to pro střeva pijana naopak dost špatné. Intenzivní pití alkoholu totiž vede mimo jiné k značnému narušení střevní mikroflóry.