Nafukovací modul BEAM si na palubě ISS vede velice dobře

30.11.2016 - Stanislav Mihulka

Prozatím to vypadá, že by na oběžné dráze brzy mohly fungovat celé nafukovací vesmírné stanice

Modul BEAM -<p>Pohled do vnitřních prostor nafukovacího modulu BEAM</p>
Modul BEAM -

Pohled do vnitřních prostor nafukovacího modulu BEAM

NASA a společnost Bigelow Aerospace od letošního května na Mezinárodní vesmírné stanici ISS testují úplně nový typ technologie pro stavbu kosmických stanic. Jde o nafukovací modul BEAM (Bigelow Expandable Activity Module).

Společnost Bigelow Aerospace má s touto technologií velké plány. V dohledné době by rádi na oběžné dráze postavili celé nafukovací hotely, snad už kolem roku 2020. Podobné technologie by se mohly uplatnit při stavbě základen na Marsu i jinde ve vesmíru.

Než se ale nafukovací moduly prosadí na různých místech Sluneční soustavy, tak musejí obstát v testech na palubě ISS. A podle všeho se to modulu BEAM daří.

TIP: V útrobách BEAM: Astronauté poprvé vstoupili do nafukovacího modulu

Modul BEAM teď sice neobývají astronauté, je ale vybavený rozmanitými senzory, které monitorují teplotu, radiaci a další parametry prostředí v modulu. Žádný ze senzorů modulu zatím nezjistil nic problematického, včetně toho, který monitoruje nárazy mikrometeoritů. S nafukovacími moduly to zatím vypadá velmi slibně.

IFL Science, NASA