Náhrada za antibiotika? Proti otravě krve budou bojovat magnetické částice

08.12.2016 - Stanislav Mihulka

Antibiotika už přestávají fungovat. Možná je čas přejít na magnety

Magnety čistí krev -<p>Otravu krve by mohly zvládnout magnetické železné částice a magnety</p>
Magnety čistí krev -

Otravu krve by mohly zvládnout magnetické železné částice a magnety

Přibližně polovina případů otravy krve končí smrtí. Jedinou naději skýtá včasný zásah lékařů proti bakteriálním původcům těchto otrav. V současné době se otravy krve léčí masivními dávkami antibiotik. Bakterie jsou ale vůči antibiotikům stále více rezistentní a vědci proto hledají i jiné možnosti léčby.

TIP: Nečekaná první pomoc: Hydrogel s hadím jedem zastavuje krvácení za pár sekund

Na Harvardu vyzkoušeli metodu čištění krve pacientů s otravou krve pomocí magnetických částic. Vyvinuli železné částice pokryté protilátkou, která dovede navázat téměř všechny typy bakterií, které se podílejí na velké většině případů otravy krve. Když se takové částice dostanou do krve pacienta, stačí použít magnet a s jeho pomocí krev vyčistit. Pokud v krvi zůstanou nějaké nepoužité částice železa, tak to není žádné neštěstí. Do pěti dnů se samovolně rozloží.

New Atlas, Empa