Narodil se Filip Kastilský: „Sličný“ vládce Španělska a manžel „šílené“ královny

- Redakce 100+1 historie

<p><strong>Filip I. Kastilský</strong> (1478-1506) se narodil jako prvorozené dítě v manželství burgundské vévodkyně <strong>Marie Burgundské</strong>, dědičky bohatých držav Karla Smělého, a jejího manžela <strong>Maxmiliána</strong>, pozdějšího císaře Svaté říše římské.</p>

Filip I. Kastilský (1478-1506) se narodil jako prvorozené dítě v manželství burgundské vévodkyně Marie Burgundské, dědičky bohatých držav Karla Smělého, a jejího manžela Maxmiliána, pozdějšího císaře Svaté říše římské.

22 . 7 . 1478

Reklama

Arcivévoda Filip I. Kastilský se narodil z velké lásky císaře Maxmiliána Habsburského a Marie Burgundské 22. července 1478. Sám ale takovou romanci nezažil.

TIP: Šílená-Sličný: Dramatická láska až za hrob

Zpočátku úspěšné manželství se díky žárlivé infantce Janě, dědičce kastilského trůnu, stalo brzy vězením. Poté, co se mladí manželé ujali vlády ve Španělsku, začala se Jana chovat stále podivněji. Její stav se prudce zhoršil poté, co její milovaný choť zemřel. Královna odmítala ponechat Filipovo tělo v klášteře a sama se rozhodla ho dopravit do Granady. Ani pak se ale situace nelepšila, naopak, u královny propukla duševní choroba a byla odsouzena strávit zbytek života v internaci v Tordesillas.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907