Nejdelší železniční tunel světa byl otevřen: Jeho výstavba stála 300 miliard

03.06.2016 - Martin Reichman


Reklama

Ve Švýcarsku byl otevřen železniční tunel jehož výstavba započala již v roce 1999. Tunel měří 57,1 kilometru a v některých místech je umístěn až 2,3 kilometru pod povrchem. Jde tak o nejdelší železniční tunel na světě.

Gotthardský úpatní tunel vede z Curychu do Milána a vlaky v něm budou jezdit rychlostí až 270 kilometrů za hodinu. Jeho plné zprovoznění je plánováno na prosinec. Po uvedení do provozu jím bude jezdit až 250 vlakových souprav denně. Železniční spojení mezi švýcarským Curychem a italským Milánem se tak zrychlí ze 4  hodin na pouhé 2 hodiny a 50 minut. Výstvba samotného tunelu vyšla na 12,2 miliard švýcarských franků (necelých 300 miliard korun).

Reklama

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Horké chvíle na orbitě v podání filmu Gravitace. Bez ochrany skafandru by kosmonauti ztratili vědomí za patnáct sekund.

Vesmír

Průměrná nosnice dává ročně 320 vajec, ale stavbou těla není podobné zátěži uzpůsobená.

Zajímavosti

Viktoriánské ženy musely dodržovat přísná módní pravidla. Pas si stahovaly korzetem a krinolíny naopak roztahovaly obručemi.

Historie

Fritz Julius Lemp (vlevo) v družném hovoru s kontradmirálem Karlem Dönitzem .

Válka

Bakteriofág (odvozený ze slov bakterie a fagein – řecky „jíst“), zkráceně fág, je obecný název pro virus infikující bakterie.

Věda

Historický střed města Trogir byl roku 1997 zařazen na seznam Světového dědictví UNESCO díky své mimořádné architektonické kontinuitě výstavby města.

Cestování

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907