Nepěkné chování: Vládnoucí samci mangust brutálně vyhánějí příbuzné samice

01.05.2017 - Stanislav Mihulka

V koloniích mangust se hraje hlavně o moc. A dominantní samec jde klidně přes mrtvoly

Mangusty -<p>Vyhánění samic mangust žíhaných z kolonií může skončit i jejich smrtí</p>
Mangusty -

Vyhánění samic mangust žíhaných z kolonií může skončit i jejich smrtí

Mangusty žíhané na to na první pohled možná nevypadají, ale dovedou být strašné příšery. Tyto roztomilé šelmičky žijí na rozdíl od jiných mangust bohatým sociálním životem ve složitě uspořádaných kolonií. A to obvykle bývá zárukou na problémy.

Kolonii vládne samec, jehož hlavní snahou je zajistit si co nejvíce vlastních potomků. V kolonii to je možné nejlépe zajistit tak, že kralující samec eliminuje samice, které by mohly mít potomky s někým jiným.

TIP: Monumentální srážeč částic LHC v evropském CERNu vyřadila obyčejná kuna

Probíhá to tak, že dominantní samci za pomoci ostatních mangust v kolonii vyhánějí nechtěné samice, často své nejbližší příbuzné. Bývá to velmi brutální. Lynčované samice jsou často závažně zraněné a nezřídka i zahynou, když je jejich vlastní příbuzní prakticky rozervou na kusy.

University of Exeter