Netradiční výzkum: K čemu je dobré pouštět vážnou hudbu krokodýlovi?

10.05.2018 - Stanislav Mihulka

Jak si mozek krokodýla poradí s vážnou hudbou? Odpověď hledá nový výzkum

<p>Nový milovník vážné hudby?</p>

Nový milovník vážné hudby?

Němečtí vědci se pustili do skutečně podivného výzkumu. Vzali mladé krokodýly nilské, posadili je do přístroje pro funkční magnetickou rezonanci a pak jim pouštěli klasickou hudbu. Jejich zvláštní počínání ale mělo dobrý důvod.

Badatelé pomocí magnetické rezonance sledovali mozky krokodýlích posluchačů vážné hudby. Tímto způsobem se snaží porozumět vývoji mozku živočichů a pochopit, jak vlastně mozek zpracovává komplexní zvuky, jako jsou právě tóny vážné hudby. Vědce zajímá hlavně to, jak se v této věci liší mozek krokodýlů od mozku ptáků, a také savců.

TIP: Velká egyptská mumie krokodýla obsahovala desítky mláďat

Asi netřeba zdůrazňovat, že šlo o velmi náročný vědecký experiment. Zavírat nevrlé krokodýly do drahého přístroje není jednoduché, ani když to nejsou dospělí krokodýlové. O něco takového se na studenokrevných zvířatech zatím nikdo nepustil, výsledky prý ale budou cenné.

Ruhr-Universität Bochum