Neznámé účinky marihuany: Pavouci „pod vlivem“ tkají podivné sítě

13.08.2016 - redakce 100+1

Stejným způsobem jako u lidí může údajně marihuana ovlivňovat i chování psů a koček, nebo dokonce hmyzu. Je to pravda?

Receptory na marihuanu má skutečně kromě člověka také mnoho dalších savců, ale i ptáků, ryb, a dokonce několik druhů bezobratlých. Je známo, že na požití konopí reagují silně kočky a psi; opice pak po aplikaci účinné látky přímo vyžadují další dávku.

Zmíněné receptory mají také pavouci: Zajímavé přitom je, že po požití drogy radikálně změní podobu tkaných sítí: „Zdrogovaní“ členovci totiž při práci často uhýbají od klasického pravidelného tvaru a navíc zanechávají svá díla nedokončená.

TIP: Pod pokličkou: Jak účinkují nejznámější drogy na lidský organismus

Experiment ověřující reakce pavouků na marihuanu uskutečnila NASA v 90. letech minulého století – mimo jiné tak chtěla dokázat, že se podobné testy nemusejí provádět na vyšších živočiších, například na myších.