Nové zprávy o vodě na Měsíci přinášejí důvody k optimismu

Dobré zprávy: Podle nejnovějšího zjištění vědců, se voda nachází prakticky všude po povrchu Měsíce...

02.03.2018 - Stanislav Mihulka

Když vědci před časem zjistili, že je na Měsíci voda, velmi to potěšilo všechny, kdo připravují projekty základen pro trvalé osídlení Měsíce. Je ale otázkou, jak je voda na Měsíci dostupná.

Joshua Bandfield s kolegy vypracoval novou analýzu, ve které zpracovali data ze dvou misí na oběžné dráze Měsíce. Využili k tomu měření teplot zařízením Diviner ze sondy NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), která dali dohromady s mapováním povrchu Měsíce spektrometrem Moon Mineralogy Mapper, instalovaným na palubě indické sondy Čandraján-1.

Voda je na Měsíci všude

Vědci dospěli k závěru, že se voda nachází prakticky všude po povrchu Měsíce a není svým výskytem omezená na určité oblasti, chemické složení povrchu či typ terénu. Stejně tak se ukazuje, že voda je na Měsíci dostupná ve dne i v noci, i když nemusí být vždy snadné ji získat.

TIP: Dobrá zpráva: Na budoucí kolonisty čekají na Měsíci ohromné zásoby vody

Výsledky nové studie pomohou odborníkům pochopit původ vody na Měsíci, i to, jak bychom ji mohli využít pro naše potřeby. Pokud je na Měsíci dost vody, která je rozumně dostupná, mohli by ji budoucí osadníci Měsíce pít i používat k výrobě raketového paliva.

NASA's Goddard Space Flight Center