Nový konvertoplán Bell V-280 Valor poprvé letěl jako vrtulové letadlo

19.05.2018 - Stanislav Mihulka

Americký Pentagon vyvíjí jednodušší a levnější variantu transportního konvertoplánu

<p>Bell V-280 Valor při prvním letu s vrtulemi vpředu</p>

Bell V-280 Valor při prvním letu s vrtulemi vpředu


Reklama

Pozoruhodný experimentální konvertoplán společnosti Bell V-280 Valor má za sebou významný milník. Před pár dny se poprvé proletěl s horizontálně sklopenými motory a vrtulemi vpředu, takže připomínal klasické vrtulové letadlo.

Historický let se odehrál v zařízení společnosti Bell v texaském Amarillu. Konvertoplán při něm dosáhl maximální rychlosti 325 kilometrů v hodině. Jde o nejvýznamnější událost ve vývoji tohoto stroje, hned po úplně prvním letu, k němuž došlo 18. prosince 2017.

TIP: Američtí vojenští vývojáři DARPA představili nový letoun s kolmým startem

Valor je výsledkem spolupráce společností Lockheed Martin, GE, Moog, IAI, TRU Simulation & Training, Astronics, Eaton, GKN Aerospace, Lord, Meggitt a Spirit AeroSystems, které ho vyvíjejí pro americký Pentagon v rámci programu Joint Multi Role Technology Demonstrator (JMR-TD). Valor by se měl stát lehčí, jednodušší a hlavně levnější variantou transportního konvertoplánu Bell Boeing V-22 Osprey, který od léta 2007 létá v amerických ozbrojených silách.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Bell

  • Zdroj fotografií: Bell

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Inspektor Izraelského památkového úřadu s objeveným mečem.

Věda

Tropické cyklóny dostávaly jména už před několika staletími. Bouře byly tehdy pojmenovávány podle míst, kde působily velké škody nebo podle svatých.

Zajímavosti

Koncept lunární motorky Tardigrade.

Vesmír

Všemi barvami hrající kopce Aktau v NP Altyn-Emel jsou tvořeny měkkými sedimenty

Příroda
Historie

U Tannenbergu Rusové ztratily desetitisíce mužů, ale tisk bitvu označil za pouhý lokální neúspěch.

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907