Nový výzkum: Testosteron pomáhá mužům s depresí

16.11.2018 - Stanislav Mihulka

Testosteronová kůra by v budoucnu mohla pomáhat mužům trpícím depresí

Moderní civilizace se potýká s epidemií těžkých depresí. V řadě případů jde o těžkou psychickou poruchu, která poškozuje zdraví a někdy může mít i fatální následky. Vědci a lékaři proto usilovně hledají nové medikamenty a léčebné postupy, které by lidem s depresí ulehčily život.

Podle nové vědecké studie týmu evropských vědců by se jedním z účinných prostředků proti depresi mohl stát testosteron. Jde o mužský pohlavní hormon, který má na lidské tělo mnoho rozmanitých účinků. A jak se zdá, právě mužům by mohl pomoci s depresemi. Odborníci testosteron už dlouho podezřívali, že má těsný vztah k depresi a psychickému stavu vůbec. Až teď to ale potvrzují výsledky lékařských studií a experimentů.

TIP: Alarmující objev: Mlsným mužům hrozí ve zvýšené míře deprese a úzkosti

Nízká hladina tohoto pohlavního hormonu ještě neznamená, že by muž byl ohrožený depresí. Když ale už muže deprese postihne, dávka testosteronu mu podle vědců pomůže.

Teď by měl přijít na řadu důkladný a podrobný výzkum účinků testosteronu na psychický stav mužů a testování použití tohoto hormonu jako léčby pro muže v depresi.

JAMA Psychiatry