Objev z Madagaskaru: Noví chameleoni jsou duhoví a mají nos jako Pinocchio

23.04.2018 - Stanislav Mihulka

Ostrov Madagaskar stále ještě nevydal všechna svá tajemství. Biologové tam objevují jeden nový druh za druhým

<p>Nově nalezený chameleon z Madagaskaru</p>

Nově nalezený chameleon z Madagaskaru

Madagaskar je sice menší než Texas, přesto je to ale ohromujícím zřídlem biologické pestrosti. 95 procent místních druhů plazů, 92 procent savců a 89 procent rostlin nežije nikde jinde na světě. Teď se tento unikátní seznam rozrostl o tři nové chameleony.

Všichni tři mají pořádný nos, za který by se nestyděl ani Pinocchio. Jeden z nich, který dostal jméno Calumna uetzi, se navíc pyšní zajímavým duhovým zbarvením. Měří asi 10 centimetrů a díky své barvě je snadno rozlišitelný od dalších chameleonů, kterých je ostrov plný.

TIP: Asasíni z Madagaskaru: Vědci objevili 18 nových druhů pavouků

Chameleonů žije na Madagaskaru téměř 90, alespoň pokud víme. Jedna třetina z nich byla objevena v posledních dvaceti letech a jejich počet ještě nejspíš nebude konečný. Na druhou stranu, chameleony i mnoho dalších druhů živočichů i rostlin na Madagaskaru ohrožuje intenzivní odlesňování.

Ludwig-Maximilians-Universität München