Ohromní pterosauři byli vrcholovými predátory. Jako okřídlení T. rexové

27.01.2017 - Stanislav Mihulka

Na území dnešního Rumunska byl tropický ostrov, kde draví pterosauři lovili dinosaury

Hatzegopteryx s kořistí -<p>Ptakoještěři z Rumunska lovili velkou kořist jako zuřiví dravci</p>
Hatzegopteryx s kořistí -

Ptakoještěři z Rumunska lovili velkou kořist jako zuřiví dravci

Vědci si dlouho mysleli, že i velcí pterosauři, kteří měli v rozpětí křídel přes 10 metrů, se živili drobným zvířectvem. Nové fosilní nálezy ale ukazují, že pterosauři mohli být strašlivými dravci na vrcholu potravního řetězce.

V rumunské Transylvánii objevili nové fosilie doposud málo známého pterosaura rodu Hatzegopteryx. Před 70 miliony let na sklonku období křídy tam byl tropický ostrov. Paleontologové z objevených kostí usuzují, že tito velicí pterosauři byli mnohem robustnější a masivnější, než jsme si o nich mysleli.

TIP: Na konci druhohor žili s ohromnými pterosaury i jejich příbuzní velikosti kočky

Vše nasvědčuje tomu, že Hatzegopteryx byl na ostrově vrcholovým predátorem. Vzhledem ke své velikosti a stavbě těla se zřejmě živil menšími dinosaury do velikosti malého koně.

New Scientist, PeerJ