Opeřený dron PigeonBot je splněným dávným snem konstruktérů letadel

20.01.2020 - Stanislav Mihulka

Rádiem řízený dron PigeonBot má křídla z pravých holubích per

<p>Opeřený PigeonBot</p>

Opeřený PigeonBot

Lidé odjakživa vzhlíželi k ptákům a toužili létat po obloze jako oni. Pro konstruktéry letounů byli ptáci vždy vzorem a inspirací. Pokud to bylo možné, tak se inženýři snažili napodobovat jednotlivé prvky ptačího těla nebo ptačího letu. Američtí vědci a inženýři ze Stanfordu v tom nedávno zašli zase o něco dál.

Nejprve detailně prostudovali křídla holubů, získaná z mrtvých ptáků. Zkoumali strukturu křídla a uspořádání per a zajímala je také mechanika křídel a jejich změny za letu. Součástí výzkumu byly i testy holubích křídel v aerodynamickém tunelu, které přinesly zajímavé informace nejen pro konstruktéry, ale i pro ornitology a jejich výzkumu evoluce a fungování ptačího letu.

TIP: Bionic Bird: Dron, který vypadá a také létá jako pták

Získané znalosti badatelé následně využili ke stavbě unikátního rádiem řízeného dronu „PigeonBot“. Křídla tohoto dronu jsou vytvořena z celkem 40 pravých per a jeho tvůrci jej podrobili intenzivním testům. Poznatky z výzkumu bude možné uplatnit nejen ve výzkumu a vývoji letounů, ale i v medicíně nebo v módě.

TechXplore